Jesienią zeszłego roku grupa uczniów z  gminy partnerskiej Wil we Szwajcarii odwiedziła naszą miejscowość.Parenaście dni temu grupa uczniów z dobrzeńskiego gimnazjum wraz z trzema opiekunami udała się z rewizytą do Wil.Również byłem członkiem tej wymiany.Zostaliśmy tam bardzo ciepło i przyjaźnie przywitani.Po przyjeździe każdy z nas zamieszkał u innej ,szwajcarskiej rodziny.Nastepnego dnia razem z szwajcarskimi kolegami i koleżankami braliśmy udział w szkolnych zajęciach.W tamtejszej szkole uczniowie mają lekcje do godziny 12-stej ,następnie wracają do domu na obiad i o 14-tej wracają do szkoły.Ciekawostką jest to ,że szwajcarscy uczniowie mają lekcje gotowania.Braliśmy w tych zajęciach czynny i aktywny udział.Innym razem zwiedziliśmy muzeum Biblii i zamek w Meersburgu.Nasi gimnazjaliści w Wil w Szwajcarii.Dopłynęliśmy tam statkiem po Jeziorze Bodeńskim.Nasi gimnazjaliści w Wil w Szwajcarii.Tego samego dnia odbył się festyn rodzinny w szkole Sonnenhof w Wil.W weekend atrakcje zapewniały nam goszczące nas rodziny.W ramach tych atrakcji odbył się też wspólny grill.Nasi gimnazjaliści w Wil w Szwajcarii.Pojechaliśmy też do muzeum Zeppelinów(sterowców).Nastepnymi atrakcjami tego dnia były Muzeum Ruchu Drogowego i wycieczka w piękne góry.Nasi gimnazjaliści w Wil w Szwajcarii.W górach wędrowaliśmy pieszo ,a także podróżowalimy koleja zębatą.Odwiedziliśmy też fabrykę czekolady Maestrani w Flawil.Mogliśmy tam wykonać własną czekoladą i zobaczyć proces jej produkcji.Nasi gimnazjaliści w Wil w Szwajcarii.Nasz pobyt był bardzo udany .Bardzo miło spędziliśmy tam czas .Chcielibyśmy tam kiedyś wrócić.Naszymi opiekunkami w czasie pobytu w Wil były pani Ania Świtała,pani Martyna Gonsior oraz pani Beata Jończyk.Towarzyszyli nam również szwajcarscy opiekunowie.Spędzony tam czas będzie bardzo miło wspominać!!!